שבוע של עוגות גבינה – 3

לפני שלוש שנים, כשהתגרשתי, האפיה נעלמה לי מהידיים. גם הבישול, אבל בישול אף פעם לא היה תרפיה ובטח שלא מקצוע. האפיה כן, ולכן לבי נשבר פעמיים.
המשכתי לנסות לאפות ואני מתארת לי שהצליח באופן אובייקטיבי לא רע, אבל לא בדיוק כמו שאני רציתי שיצליח.

בשנה האחרונה עבר עלי משהו, אני לא יודעת מה בדיוק, אבל לא כתבתי ולו מילה ראויה אחת.  והנה, בזמן האחרון, חוזרים לי, הידיים שלי זוכרות לבד מה צריך לעשות, והטעם, הטעם המדויק של מה שאני רוצה נמצא שם גם הוא.

יש הבדל בין לאפות עוגה, כל עוגה, ובין לאפות עם מעוף. אני תמיד התגאתי במעוף שלי, ביכולת המופלאה שלי לדייק ולעשות משהו שהוא מעבר לסתם. זה היה המתחם הבטוח שלי, המקום שבו ידעתי שאני לא רק טובה, שאני נפלאה ויוצאת דופן, וכשזה אבד החיפוש אחרי ההגדרה העצמית שלי הפך לקצת יותר קשה. אני פוחדת לומר שהקסם חזר לי לידיים, אבל נדמה לי שכן, קצת.

לגבי הכתיבה אני לא מתחייבת, מותר לה לבוא וללכת איך שהיא רוצה. זאת התקופה הראשונה בחיים שלי שאני לא צריכה כלום. ממש כלום. לא להוכיח, לא להראות, לא היות. זה מה שיש – זה פשוט שם.

ובכל זאת עוגת גבינה – אחת שמעולם לא הפסקתי להכין, כי יש ילד אחד בבית שלהוט עליה. למען האמת – טורט הגבינה הכי טוב שאני מכירה.

טורט הגבינה של דודה ציפי

חלק א

6 ביצים מופרדות
1. כוס סוכר
3/4 כוס קמח + כפית אבקת אפיה
להקציף חלבונים עם 1/2 כוס סוכר
להקציף חלמונים עם 1/2 כוס סוכר, להוסיף את הקמח ואת אבקת האפיה
לקפל את הקצף לתוך החלמונים והקמח בעדינות. לשמור בינתיים במקרר

חלק ב'

קילו גבינה לבנה 9% בטמפ' חדר (אפשר גם 5%, זה לא באמת משנה)
3/4 כוס סוכר
100 ג' חמאה רכה
1/2 מיכל שמנת חמוצה
1. כף קורנפלור

להקציף את החמאה והסוכר עד שאוורירי, להוסיף את הגבינה, השמנת והקורנפלור
לקפל 2/3 מהמסה של הביצים והקמח אל תוך הגבינה, עד שאחיד (אפשר במיקסר במהירות נמוכה)
לאפות 35 דקות, בתבנית רבועה גדולה או בתבנית 28 עגולה, ב180 מעלות
להוציא מהתנור, למרוח מעל את השליש הנותר של הטורט, ולהחזיר לתנור לעוד רבע שעה

מספר דברים –
היא לא נראית פשוטה להכנה, אבל היא כן. שתי קערות, כוס מדידה, מרית ומיקסר.
אלה כמויות גדולות יחסית שמתאימות לעוגה גדולה, אפשר כמובן להקטין בחצי. אצלנו בבית היא שורדת שבוע בלארג'
אני אוהבת לאפות אותה בלילה, ולתת לה להתקרר בתנור עד הבוקר בלי לפתוח. ככה היא צונחת פחות.

8 responses to “שבוע של עוגות גבינה – 3

  • Inbal Amitai

    זו 1:1 עוגת הגבינה של סבא דוד, שהיה "מכריח" את סבתא שלי להכין לו (ולנו) כל שישי. מאז שהיא גם היא לא איתנו עוד לא ניסיתי אותה אבל הפוסט הזה עשה לי חשק לנסות…
    ואני שמחה עד מאוד לשמוע ולקרוא שחזר לך החשק והדיוק. גם לי 🙂

  • אורית

    מאוד מעודד הפוסט הזה שלך. גם אני איבדתי בשנה האחרונה את היכולת לאפות. מייד אח"כ אבד גם החשק אבל זה לא מפחית את רמת האכזבה.
    והנה את כאן עם ניצני החזרה שמעירים אצלי ניצני חשק לאפות את הטורט שם למעלה.

    XXX

  • חגית

    איזה כייף לי שחזרת..כי באמת שחסרת לי:-), האם תוכלי בבקשה לתת כמויות לפי גרמים…..
    שיהיה חג לבן, נעים ומתוק
    חגית

  • טלי

    יעל, איך נרשמים לקבלת עדכונים במייל על פוסטים חדשים? תודה!

להשאיר תגובה

