חכמת זן דמיקולו

בשנים האחרונות מזדמזם באויר סביבי המשפט – תזמיני, תקבלי.

הוא אח יהיר של 'ביקשתי מהיקום,' של 'דמיינתי ונהיה,'  של 'התנהגתי כאילו שיש לי וזה הפך למציאות.'

אני חוזרת בי, הם כולם יהירים באותה מידה בדיוק ומוסווים בהילה של נועם הליכות שיש לאלה שיש להם פטנט על האמת שאת, סתומי, עוד לא הבנת אותו.

היקום נענה גם לי לפעמים, הוא עושה בדיוק את מה שאני צריכה ברגע נתון. פעם, בשבועות המטורפים כשהנישואים שלי התמוטטו, העולם עמד דום לכבודי והכל הסתדר לטובתי, זמין, זול, בר ביצוע ואופטימי. גם בשנה החולפת הדברים קרו במין קלילות מוזרה, כאילו הם שקופים ואני חולפת דרכם והם מתיזים רסס מרענן בריח גרדניה. במקרה הראשון לא הזמנתי, קיבלתי את מה שהייתי צריכה ברגע נתון. אני לא כפוית טובה, רק ספק אם בחירותי היו כאלה לו הייתי מזמינה את מה שאני רוצה. המקרה השני שונה, שחררתי וקיבלתי את מה שהתרחש בברכה, יכול להיות שזה נובע מפלגמטיות מסוימת באופיי, יכול להיות שבאמת הפכתי לחכמת זן. הנה, כאן כל המבקשים-מקבלים מהנהנים את הנהון לחיצת-היד הסודית שלהם.

זה לא באמת ככה, כי אני מכירה את אלה שגורמים ליקום לעבוד בשבילם באופורטוניזם מחושב, הם מפזרים אמירות רוחניות-מעשיות שלוות, אבל הם ידידותיים כשהם צריכים משהו ונעלמים כשלא או כשאת מבהירה שאת לא עובדת אצלם ובטח שלא בחינם. הם באמת מזמינים-מקבלים (או אולי דורשים-מקבלים? מחליטים-מקבלים? מסנג'רים-מקבלים. משהו-מקבלים), אבל הם לא מפיצים שום דבר שאני רוצה להיות על-ידו.

זה לא באמת ככה. את לא יושבת בבית ומבקשת שהוא יבוא וידפוק לך בדלת והעיניים שלכם יתפסו וזה יהיה לנצח ואז זה קורה (טוב, לא לי, אני מכירה מישהי שזה כן קרה לה), אני מבקשת את מה שאני באמת-באמת רוצה ומקבלת הלצות יקומיות מגוחכות. תפגשי אותו בדיוק יום אחרי שזימנת ובמקום שקבעת, אבל הוא יהיה מיחזור מלפני עשור-עשוריים. בחודשים האחרונים חוזרים אלי גברים מפעם. אני אומרת לעצמי בתרצנות – החורף מתקרב, אולי פער של שנים משנה משהו, אם חיבבתי פעם למה לא עכשיו. ובאותה נשימה אני מבטלת ויודעת שזה רק החורף שמתקרב, שזנים של בדידות לא פותרים אותי מהגיון בריא ושללכת לאחור אף פעם לא משתלם.

זה לא באמת ככה. לפעמים מה שתקבלי הוא רנדומלי, לפעמים לא תקבלי בכלל, לפעמים תקבלי משהו אחר ותשכנעי את עצמך (או תביני בפליאה אמיתית), כמו בשיר, שזה מה שאת צריכה. ברוב הפעמים תצטרכי לנהוג באקטיביות מעצבנת כדי לקדם את העניינים בשביל עצמך, ומה החכמה כשאת רוצה להזמין ולא להכין לבד. בפעמים אחרות תקבלי בעיתוי לא רלוונטי את מה שביקשת לפני שנים והנה עכשיו הגיעה הבשלות המתאימה.

הדבר היחיד שאני יודעת לגבי עצמי הוא שלדברים יש קצב משלהם. כמו דכאון חילופי עונות, הוא יחלוף כך או כך. עוד דבר שאני יודעת הוא שהקצב שלי אטי עד אימה, מה שאנשים אחרים מספיקים בשנה אני עושה בקושי בשלוש. בהפוך מהמחשבות שמהבהבות בקצב מטורלל ומהתוצאות שיכולות להתרחש בשעות, התהליכים שלי קורים בשאננות מדאיגה. אין תכונה פחות חביבה עלי מספונטניות (יש, אבל זה נשמע טוב ככה), ומאלפא-מיילס עם הפיזיות המטרידה שלהם.

אני מזמנת כבר די הרבה זמן, הדבר שאינו ברור לי הוא האם אני מזמנת את מה שבאמת-באמת רוצה.

4 responses to “חכמת זן דמיקולו

  • דרור כהנוביץ'

    גם אני לא מאמין בנטיות הניו-אייג'יות של "מחשבה משנה מציאות", "תחשוב טוב-יהיה טוב". זה סוג שונה של אמונה, בדומה לאמונה הדתית. הדברים קורים, לפעמים לטובה, לפעמים לרעה, לכל דבר יש את הזמן המתאים שלו ולפעמים הוא לא מתאים.

    • yaelasya

      בגישה האקזיסטנציאליסטית, דברים קורים רנדומלית, את ההשפעה שלהם עלינו אנחנו יכולים במקרה הטוב לבחור לכוון או לעדן או להדחיק.

  • Tardis

    החלטתי להגיב גם פה ולא רק בפייסבוק כי זה כה נחמד כשמגיבים לך בבלוג 🙂
    זה פוסט מצויין. אני מאד אוהבת את המעשיות הצינית שלך… אני מהנהנת ולוחצת את לחיצת היד הסודית מה שנקרא ואף על פי כן וכו׳ (זה כי אני נהייתי רוחניקית מעצבנת …:-)).
    לדעתי אני ממש טובה בלזמן ולקבל ולאחרונה גם בלדעת דברים לפני שהם קורים.
    הסוד הוא מיקוד ובלי מחשבות סותרות ממתחת (חלק מהעבודה הקשה שלי ביחד עם כתיבת הבלוג – לנקות את המחשבות הסותרות ממתחת לרצון בזוגיות).
    אור ואהבה מותק (מזמנת פגישה איתך ממש בקרוב ;-))

    • yaelasya

      ואני אחזור ואטען בחום שאני לא צינית. רק מפוכחת.
      אגב, הלדעת מראש, גם אני יודעת. יש דברים מסוימים שברור לי שיקרו וברור לי שהם יבואו אלי ולא אני אפעיל אותם. זה ככה מאז שאני זוכרת.

להשאיר תגובה

