תלאביב 94'

יש לי כשרון.

מקומות נטבעים בי גם אחרי פעם אחת שאני נמצאת בהם.  פתחי בתים, עיקולי דרך, מרכז שכונתי או ברוש גבוה במיוחד נחרתים בי. גם ריחות, פירות פיקוס מכתימי מדרכות, חרובים על יד הבית הכחול, ריח של ירושלים, ריח של תלאביב, ריח של פריס או של לונדון.

אני מכירה מקומות לפי אנקדוטות, לפי מצפן מכוון פנימי שלא נותן לי לטעות וללכת לאיבוד. רו שואל אותי לא אחת – ומפה את יודעת לחזור הביתה? ואני עונה – בעיניים עצומות, וזה נכון, כי בכל מקום שבו כבר הייתי ויניחו אותי, אדע את דרכי בעיניים פקוחות או עצומות.

גרתי בתלאביב שנה אחת אומללה.

כשאני עוברת ברחוב לבנון, על-יד האוניברסיטה, אני מסתכלת בחלון הבית שבו גרתי בתחילת אותה שנה ועוברת בי מחשבה מרה שמחזירה אותי לגיל ההוא ולשנה ההיא – אף אחד לא אהב אותי באותה שנה (זה לא ממש נכון כי שני גברים דווקא כן אהבו אותי באותה שנה, אותם שני גברים שאהבו אותי תדיר גם בשנים אחרות ואז כשהתחתנתי פסקו ממנהגם זה  באחת).  כשאני עוברת ברחוב לבנון, אני מרגישה רעב צורב בבטן – זה רעב שהרגשתי כל אותה שנה, כזה שאין לו מילוי או מזור כי הוא נובע מבדידות קשה ומתחושת אבדון כה בולענית עד שאין לה סוף בתוך פיר המעלית האפל שהיא.  בשנה ההיא בתלאביב הרגשתי בלתי נראית לחלוטין, בעיני מי שהכיר אותי ובעיני מי שלא. אפשר לצחוק על ה'למות על רצפת המטבח ושימצאו שם את גופתך אכולה בידי הלברדורית של השותפה', אבל הרגע שבו מרגישים ככה באמת, הוא עצוב. ממש.

האישה שהיא אני היום יודעת לפתור לבחורה ההיא את הבעיות , לא רק לומר מילים מנחמות או להתעצבן מהדכאון והחרדות המשתקות, אלא בדרך מעשית, צעד-צעד. המקום שלי הוא אחר, הנסיעות שלי ברחוב לבנון הן למטרות יצירתיות ומהנות ועדיין יש שם בחורה אחת , אפרפרה-ירקרקת, שחושבת שאולי ממתקים, בגדים ומוזיקה רועשת יכסו על הרעש הלבן שמכרסם לה בראש.

One response to “תלאביב 94'

  • Tardis

    "יש שם בחורה אחת , אפרפרה-ירקרקת, שחושבת שאולי ממתקים, בגדים ומוזיקה רועשת יכסו על הרעש הלבן שמכרסם לה בראש"
    חשבתי שכתבת עליי…
    מדהים כמה שאני יכולה להרגיש ולשמוע את המקום הזה ולהרגיש את חוסר הנראות עד לשד עצמותי.
    דיברנו על זה – האנרגיה של המילים מתחת למילים. הרגש מתחת הוא הרבה יותר מהמינימליסטיות של המילים בהן את בוחרת.
    זה כואב אבל אני שמחה שקראתי.
    תודה.

להשאיר תגובה

