מטמורפוזיס 2 – כל אחת והסיפור שלה

במשך שנים חייתי במקביל. במקום אחד את חיי האין ברירה היומיומיים – חיי נמלים קראתי להם לא אחת בתעוב קיומי, מתוך אי יכולת להסכין ולהתרגל אליהם, שנים על שנים בלי יכולת או רצון אמתיים להתמודד ולהצליח לצלוח אותם. המקום השני היה הסיפור שסיפרתי לעצמי בראש בכל יום. לא על מה שיהיה או על איך אפלס את דרכי לשם, אלא על מי שאני שם, האישה ההיא (בהתחלה היא היתה נערה ואחרכך בחורה צעירה), הנסתרת מין העין.

קל ללגלג על עצמי ועל השאיפות הנסתרות שלי בדמיון, אלא שלא היו שם שאיפות נסתרות מעולם, היתה שם מישהי שהיא הרבה יותר כשירה ובעלת יכולות מהארצית שהייתי. וכך העדפתי אותה – זאת שהיא-היא אני האמתית, מי שאני אמורה להיות ושמין הראוי שהעולם כולו ינחש אותה בדיוק כמו שאני יודעת. לא חלה עלי חובת הוכחה משום סוג. האמת, כתמיד היא סובייקטיבית ונמצאת איפשהו באמצע. היא גם הסיפור שסיפרתי לעצמי וגם החיצוניות היומיומית המתישה. רק שאני סרבתי להכנע למציאות היומיומית המתישה, השתדלתי בכל כוחי לא לחיות אותה ולהתעלם ממנה.

עם השנים, הילדים וכמה תובנות, הבנתי שאני צריכה לפחות לנסות להתקרב. שהקוים המקבילים של הסיפורים שלי, גם אם לא יפגשו לעולם, לפחות יצטמצמו ויתקרבו מאד זה לזה. מה שהכריח אותי בסופו של דבר להתקרב באמת, היו הגרושים. נאלצתי להפסיק לחיות רק בראש שלי ולעבור לחיות במציאות וכך עשיתי. גם הידיעה שרו חי בסיפור שלו בראש רוב הזמן והרצון לחסוך ממנו מראש כאב וקשיים כמו שעברו עלי במהלך השנים, הכריחו אותי לצמצם את הפער הלא נסבל בין מה שיש שם בשני הסיפורים.

כשאני מסתכלת לאחור אני מצטערת שלא היתה לי מעולם הכוונה פרקטית, תרשים זרימה מדויק שיפנה אותי למקומות הנכונים שיפיקו ממני את המיטב. אני יודעת שלא הייתי מקשיבה ובטח מתייחסת בזלזול לבורגנות שמנסה להשתלט על חיי, כנראה שעסקי הבורגנות אינם בשבילי כי גם היום אני עושה זאת. אני לא חזקה בגזרת ה – should've, could've, would've, באופן כללי לא למדו אותי לרחם על עצמי או להתקרבן בשום דרך ובטח לא לבזבז זמן על הדרכים שלא הלכתי בהן. גם מכאן, מתוך חיי הנמלים שבזמן אחר הייתי שונאת אותם ואת עצמי בתוכם בכל רגע נתון, בחרתי לא לעשות עניין גדול ממה שהם. הם לא, אף לא לרגע.

עם הזמן הפכתי להיות מעולה ממש בזיהוי סיפורים של אחרים. אני חושבת שכל אחד מספר לעצמו סיפורים, יש שיקראו להם תרוצים או יפוי המציאות, אני אומרת שאלה סיפורים קטנים שאנחנו מספרים לעצמנו כדי להפוך את החיים לנסבלים. כמו סטטוסים חינניים בפייסבוק, כמו תמונות באינסטגרם, כמו פוסטים שכל מטרתם להחיות חלום קטן ומתוק של "אלה החיים שאני מציגה לכם, נכון שגם אתם רוצים כאלה?" אנשים מתמכרים לרמאויות הקטנות שלהם כלפי עצמם ואני, שטובה בדיוק שבפרטים מעדיפה לא לציין בקול רם שאני רואה את התיפורים הגסים. למה לי? אני שומרת על שלי בקנאות. זאת שחיה כאן ועכשיו, עם הרגליים על הקרקע לא יכולה להיות אני בלי הסיפורים המתוקים-מרירים שאני מספרת לעצמי. לפעמים אלה סיפורי נחמה, לפעמים סיפורי גאוה, לפעמים סיפורי זיכרון קטנים. איך שלא יהיה, בלי העולם המקביל שלי לא הייתי יודעת לספר סיפורים כל כך טוב.

7 responses to “מטמורפוזיס 2 – כל אחת והסיפור שלה

  • myreaderlifeead

    את נהדרת ובכתיבה שלך יש כל כך הרבה אמת. כל כך התחברתי לעניין השאיפה לקרב בין הקווים המקבילים ובין ה"אני" השונים. ואני עדיין מחפשת את תרשים הזרימה שיפנה אותי למקומות שנכונים לי. אבל כנראה שלא נועדתי לחיות בצורה שיטתית ומסודרת.הגיע הזמן לקבל את זה.

  • meravadler

    אוי יעלי יעלי. מזדהה עמוקות- אם כי אצלי זה לא המשיך כל כך עמוק ורחוק כמו אצלך.
    כתבת כל כך יפה על הפער הזה. אנחנו חייבות להיפגש.

  • תמר כהן

    יחד עם הדיוק והאמת שלך, יש הרבה חמלה במילים שלך. מילים טובות ונכונות. אשרינו שאת את.

  • Dr T Noki

    את כל כך צודקת, מי כמוך יודעת לדייק בפרטים, להביט נכוחה מול האמת וגם לסלוח לעצמך, סליחות קטנות ומחבקות. הרבה יותר בריא מדברים אחרים שאפשר לעשות…

  • amberon

    אילו רק יכולתי להתקרב לאני האמיתית, אולי הייתי מפחדת הרבה פחות… אבל אני, מוגת לב שכמותי, לא מסוגלת להסתכל לאמיתית בעיניים מבלי להתבייש קצת.
    את מדוייקת ונהדרת כתמיד.

  • נועה זמסקי

    מקסים ומדויק ומעורר השראה.

  • עִנבל

    נפלא וכה נכון 🙂 השאלה היא האם גם כשזה לא תיפור גס אלא תיפור מדוייק, הולם את המידה ומתיישב עליה הכי נכון- גם את הרגעים והאנשים האלו- אנשי האמת- את רואה?
    ענבל

להשאיר תגובה

