לו ריד

לו ריד מת.

לפעמים הצער מקבל את צורת הגיל שבו שמעת את לו ריד לראשונה. גיל עשר למשל, בחדר המשותף לך ולאחים שלך עם המוזיקה שאחיך הבכור שמע בקולי קולות בפטיפון שלו – פרוג רוק משנות השבעים, the who, פינק פלויד וה-doors ואת ברלין של לו ריד.

אמא שלי היתה צועקת מהחדר השני "אני לא יכולה לשמוע יותר את הילדים הבוכים האלה." ובאמת, היום גם אני לא יכולה לשמוע אותם. למען האמת, לא שמעתי את ברלין במלואו המון שנים. פה ושם I’m gonna stop wasting my time, אבל בטח בלי ילדים בוכים ומשאלת מוות לא פתורה.

באוסף שירי הספונג'ה של שישי בצהריים בקיבוץ, כיכב טרנספורמר (ביחד עם ה-white album ועם ג'אז של קווין), עם שיחת הטלפון הניו-יורקית, הלוויינים (כמה התרגשנו במועדון בקיבוץ כשבונו ולו שרו אותו יחד ב92'), וווישס, השיר של ב.

השיר של לו ריד שאני הכי אוהבת הוא magic and loss.

יצירת אמנות טובה היא כזאת שכל אחד יכול למצא בה את עצמו וברגעים שונים בחיים גם המשמעות של היצירה משתנה ומקבלת פנים אחרות יחד עם האדם שמתבגר ומשתנה איתה. השיר הזה הולך אתי מאז שיצא לראשונה והוא סיפק לי תובנות וניחומים. There is a bit of magic in everything and then some loss to even things out  אולי נשמע פשטני אבל במקום נמוך מאד בחיי הוא נתן לי רשות לגבוה ולצוף, ואישר לי שיש זכות ללהיות גם אם לא בשיא, גם אם לא הכי-הכי, זאת זכות שצעירים לא תמיד מבינים.  הוא נתן לי תקווה קטנה בימים כהים ואי אפשר לא להתעצב על לכתו של מישהו שנותן לך מתנות  גם אם לא ביודעין. לו ריד היה נבון ויצרי ועם יופי של קול ושרירי קיבורת.

5 responses to “לו ריד

  • yaelila

    הוא גם היה בן זוגה של לורי אנדרסון שגם אותה מאד אהבתי 🙂

  • cheneyes

    קניתי את האלבום מג׳יק אנד לוס פעמיים ואיבדתי אותו פעמיים, וכשאיבדתי את חברתי הטובה השתמשתי באובססיביות בסרטונים שלו שיש ביוטיוב. וכשגיליתי את את דבר מותו של לו ריד, חשבתי עלייך, אולי כי שערים שלו נשזרו בבלוג שלך לאורך השנים.

להשאיר תגובה

