הדברים הקטנים 2. – רוב גורדון

כבר שנים שאין לי רזולוציות לשנים חדשות, לא לעברית ולא לג'נרלית. גם בימי הולדת אני לא מחליטה החלטות גדולות.

הדברים קורים אצלי בקצב שלהם אבל כשהם קורים הם הדבר האמיתי. ויותר מזה, הם באמת קורים. אני לא על מוד ציפיה קיומית או חלילה אמונה קיומית, אני על מוד ידיעה אינדיפרנטית חד-משמעית.

אולי זיככתי סוף סוף את היכולת לא לבחור במקומות הברורים מאליהם, גם זה דורש דיוק. להסתכל בין התפרים האיכותיים, במוך שבורח, בתפר העקום שהתפלק. בניסיון להיות נכון כל הזמן, ובכישלון שחייב להתלוות לזה כי להיות נכון כל הזמן זה הפסד קטן בגזרת השיממון והבינוניות.

אם הייתי גיבור ספר (או סרט, אני יודעת), הייתי רוב גורדון. זה שחי כאן, אבל חי הרבה יותר בתוך הראש של עצמו. זה שנורא-נורא רוצה את הנכון והמדויק והחד-משמעי אבל משנה את דעתו חדשות לבקרים ואין לו שום מושג מה באמת הוא רוצה. זה שאלבומים, ספרים וקולנוע מעניינים אותו יותר מהחיים שם בחוץ ומוצדקים בעיניו הרבה יותר מהחיים שם בחוץ. זה שמנהל שיחות הרות משמעות עם ברוס ספרינגסטין. במילים אחרות – אחד שממציא לעצמו אג'נדות על ימין ועל שמאל כדי שיהיה לו קל יותר לחיות בתוך עורו הנבוך.

אם הייתי גיבור ספר (או סרט וכו'), הייתי רוב גורדון והייתי מדרגת כל הזמן הכל, ממש הכל לפי top five – ג'ינסים, השירים שעושים להתגעגע למשהו שכבר שכחתי, ביצי-עין, ניואנסים של שחקניות בסרטים (במקום הראשון – הנפנוף לאחור של ג'ולייטה מסינה ב'לה סטרדה'). הו! דרוגים בלי סוף!

גם בחיים הקטנים של רוב גורדון צריך לעבור סיבובים שלמים עד שחוזרים לנקודת המוצא הידועה, זאת שהיתה שם תמיד אבל היינו צריכים לצאת לטיול קטן (או גדול), כדי להעריך אותה מחדש ולשמוח בה על אמת.

בשנה הזאת אשכלל  עוד קצת  את היכולת לא להסתכל על הברור מאליו. בסוף יתנו לי איזה פרס על זה או משהו.

להשאיר תגובה

