מבחן 1

נפל לידי מבחן אינטליגנציות שכנראה משמש מכונים שבודקים כישורים שונים אצל הממוינים לעבודה. ניסיתי את מזלי.

אינטליגנציה לשונית

אני אוהבת לספר סיפורים – אני לא שבעה מלספר סיפורים, אולי רק כשמי שמולי מתחיל לדפוק את ראשו בקיר או תופס בתיק שלו ובורח כל עוד נפשו בו, אני מרגישה שאולי נסחפתי.

אני אוהבת להקשיב לדיבור – תלוי איזה. לסיפורים של ילדי למשל, עם כל אהבתי הבלתי מתפשרת והביטחון שהם דוברי דברי חכמה בלבד, אני לא ממש נהנית להקשיב לטחינת המוח הבלתי פוסקת על קומיקס או איזשהו משחק כדורגל או מי אמר למי על מה ולמה. אבל זה גם תלוי טון. יש קולות מסוימים שאני יכולה להקשיב להם כל הזמן, משהו בניגון ובהגיה ובאנדר-טון ובטעם שיש להם. לגבר שלי חייב להיות קול הורס, קול שיעשה לי לחייך כשרק אחשוב עליו וטון שיעשה לי רכבת הרים בבטן.

אני אוהבת משחקי מילים כמו שבץ-נא או תשבצים – אני מעולה בהם. אוהבת? ברור, כי אני מעולה בהם.

המקצועות ספרות, היסטוריה ואזרחות אהובים עלי יותר מפיזיקה, כימיה ומתמטיקה – הם מין הסתם קלים ונהירים לי יותר. אוהבת? זה תלוי במי שמלמד אותם, באיך שמלמדים אותם ובערך המוסף. בקיצור, מיליון ושניים פקטורים אחרים.

כשאני נוסעת אני שמה לב למילים על השלטים ולוחות המודעות יותר מאשר לנוף – לא (כי הנוף משמעותי בעיני לא פחות), אבל גם. מלל כתוב נקלט לי כולל פונטים, כולל משמעות, כולל כשלים מגוחכים כאלה ואחרים. אני רואה.

דברים שאני כותבת זוכים להערכתם של אחרים – אולי?  אני כותבת, ההערכה היא של אחרים (אני מצטנעת כמובן, יהירה שכמותי).

אני אוהבת לקרא – כל הזמן

אני בעלת זכרון טוב לשמות מקומות, לפרטים – אני תופסת מעצמי בעלת זכרון פרטני מבריק עד קטנוני-טרחני ברמות אחרות ממש.

אני בעלת אוצר מילים רחב יחסית – כן

אני אוהבת חרוזים – גם

ותוספת – אני מתגאה ברו כמו אנלא יודעת מה על יכולותיו הוורבליות. אני לא מכירה הרבה אנשים מבוגרים שיכולים לדבר כמוהו. הוא נולד עם הכשרון לשפה, עם היכולת לטעום את המילים, לשחק בהן ולגלגל אותן בוירטואוזיות. להרגיש אותן ולדעת באיזה מושג נפלא להשתמש כך שיביע בדיוק את מה שהוא רוצה ברגע נתון. הוא רק בן שמונה וטיפ ואני מחכה לראות לאן זה יגיע, הקסם הניסוחי-רגשי שלו.

שיר לחמישה במרס – כי קים גורדון עדיין הכי-הכי שווה בעולם

2 responses to “מבחן 1

להשאיר תגובה

