הרעיונות הכי טובים נחלמים לי

באמצע הלילה אני מתעוררת. לפעמים זה לפנות בוקר. לפעמים כלל לא נרדמת. לעתים רחוקות זה קורה בשנת צהריים עמוקה (זאת תמיד השינה הכי עמוקה עם החלומות הכי פרועים). המוח שלי מתעורר בבת אחת על התדר הכי ממוקד ומה שמדהים הוא שאני יודעת. ידיעה מוחלטת שמשהו עומד לקרות ואיך הוא יקרה. לפעמים זה פתרון לבעיה שמטרידה אותי. לפעמים מוצא ממקום שאני לא יכולה לנשום בו יותר. לפעמים זאת תובנה – משהו שנמצא לי מתחת למרפקים שנים ואני לא מפענחת אותו עד לרגע נתון שבו הכל מתבהר. פעם, כשסקרלט האווילה רצה בערפל בחלומות שלה, בורחת מ. ובפעם היחידה שהיא רצה באמת, בחיים אל.

כשאני מתעוררת בלילות אני מוצאת לי את התנוחה הכי נעימה ושוכבת ככה בלי לזוז, מסתכלת על המשולש הקטן של השמיים שנכנס לי בין החלון לבניין ועל האורן הענק שהענף שלו נראה כאילו שמתנדנד עליו קוף. לפעמים אני כותבת במחברת כמו פעם מילים קטנות בכתב מפוזר. לפעמים אני מחזיקה את היד לגור הדרקון שישן אתי. לרוב אני קוראת. הרבה פעמים אני קמה, כי אני חייבת להתחיל ממש כרגע לעשות את מה שחלמתי. תעצרי שניה, את לא יכולה להתקשר באמצע הלילה כדי לשתף אף אחד בתובנות המהממות שלך. את לא יכולה לצאת עכשיו החוצה ולארגן פתרון שיקסים את העולם ויסדר לך את החיים. מקסימום את יכולה להכין קפה ולשבת לכתוב לדמויות שלך חיים מלאי ניחומים. אני רוצה שיהיה להן טוב. אולי דרך זה הכל יהיה טוב יותר. קל יותר. נכון. חשוב לי שגם מי שמפסיד יקבל פרס ניחומים. שכולם יסתכלו בעוד כך וכך ויאמרו שכל מה שקרה היה בסדר, יקומו וינערו את האבק והאבנים הקטנטנות מהברכיים השרוטות, אולי ינגבו קצת דם וקצת נזלת ודמעות, וזהו. כלום לא קרה. הכל קרה. הכל בסדר.

 

שמואל הנגיד שר לו שיר ליום האקווינוקס  – הִתְַקבְצּו, כִי הַזְמָן תָמִים, עַתָה כְַקו לֵילֹות כְַקו יָמִים, 

ואחד לעשרים ואחד במרס

2 responses to “הרעיונות הכי טובים נחלמים לי

להשאיר תגובה

