חמישה סודות

כבר עשרים וחמישה במרס. אוטוטו נגמר החודש ונדמה לי שסיפרתי יותר מדי דברים על עצמי. זאת סוג של אשליה. מי שקורא בטוח שהוא יודע המון דברים חשופים, מי שכותב יודע שהוא לא כתב כלום. לפעמים זה הפוך – הטקסט הכי חשוף שיכולתי להפיק מתקבל בשוויון נפש סתמי.

סוד 1 – סוד גלוי שהוא הכשרון הסודי שהמצאתי לעצמי ואני מתחזקת שנים – כשאני קוראת ספר או רואה סרט, אני יודעת תמיד מה היה המשפט, הסצנה או הרגע שממנו התחיל הכל. זאת אף פעם לא התמה המרכזית, זה תמיד משהו צדדי ואישי שבקושי רואים בקצה הפריים. לפעמים דמות שולית, לפעמים טקסט קטן וזניח, אבל זאת הפינה שהיוצר באמת אוהב, שאליה הוא קשור ואותה הוא לא יכול היה לזרוק לאיזה מגרה ולשכוח ממנה. זה הקטע שלא משנה מה הוא כותב או מצלם, הוא סוחב אותו שנים והוא משתוקק למצא לו מקום. האני האמיתי שלו. כל אחד רוצה שיראו את האני הפנימי שלו ואני רואה.

סוד 2 – אני לא משתעממת אף פעם-אף פעם מכלום. תמיד אני יודעת לעניין את עצמי.

סוד 3 – אני לא מקנאה. הו, כן, הייתי רוצה כל מיני דברים, אבל לא דברים של מישהו אחר אלא כאלה משלי. אני לא מבינה צרות עין ולא רוצה להבין.

סוד 4 – אני רק כתובה טוב. זאת אומרת, אני כתובה הרבה יותר טוב ממה שאני באמת, אבל כולנו ככה לא? מציגים חזות מרוצה ושנונה באינסטגרם ובפייס, מספרים את הסיפורים היצוגיים שלנו, אלה שמוציאים אותנו קוליים וחינניים. עושים את הקולות הנכונים בזמן הנכון. אני לא מרמה ולמען האמת, גם לא מייפה, אבל מחלקת הרושם הרבה יותר מרהיבה מהמציאות.

סוד 5 – כנות היא תכונה מוערכת יתר על המידה. אני לא מבזבזת אנרגיות על שקרים, אבל בשביל בריאות הנפש והרגש – לא צריך לשמוע ולדעת כל דבר.

 

בעשרים וחמישה במרס בשמונה וחצי, אני כלכך עייפה ומרוטה שקצת מרירות לא תשנה כלום

להשאיר תגובה

