זן

 

 

לפני כמה בקרים, כשנהגתי בדרך לעבודה, התנגן השיר של לאה גולדברג שאני הכי אוהבת (טוב, לא הכי, איך אפשר הכי? ומה עם ו.. וגם)? אז אולי לא השיר שאני הכי אוהבת, אבל זה שאני הכי מבינה, זה שנכתב עלי, שפרוש עליו דוק ניהיליסטי, מרים כתפיים של "ככה זה."
זה מכבר אין איש מחכה לי שם.
ואם אין ים, הרי אין גם ספינה.
הדרך קצרה. החוג צומצם.
ובכן מה?
עוד שבוע, עוד חודש, עוד שנה.
 
שרתי עם אושיק לוי ואז זה היכה בי.
לא הרגשתי כך כבר זמן רב מאד-מאד.
לא שמיליו אינן נכונות עבורי יותר, לא שמשהו מהשיר הזה הוא לא האמת הצורבת והמרירה של היומיום הקיומי, אבל חודשים שלא התעוררתי בבקר ואמרתי לעצמי בלגלוג עצמי או באי חשק  "ובכן מה?"
אחרי מותי עוד יהיה משהו בעולם.
מישהו יאהב מישהו. מישהו ישנא.
הדרך קצרה. החשבון לא הושלם.
ובכן מה?
עוד שבוע, עוד חודש, עוד שנה.
חכמת הזן שהיא אני, מרימה אגודל בהערכה: "את חיה בהווה. את חיה את מה שיש לך בזמן נתון ואת מלאת שמחה ותודה. מהנקודה הזאת יכולים לקרות רק דברים טובים."
שלא תהיה טעות, אני עדיין רוצה לדעת מה יקרה בעמוד הבא, אבל אני כבר לא נואשת ומוכנה לחכות בסבלנות. יותר מזה, אני מספיק גדולה לכתוב אותו בעצמי ולא לחכות שהוא יכתוב את עצמו. לא לחוץ לי לפתוח את הספר מהסוף ולקרא קודם כל את העמוד האחרון.
הטל נופל, ערב צונן על פני.
על פרשת הדרכים הקרובה אותה תחנה.
מחר אני אתעורר ואפקח את עיני –
אלוהים אדירים.
עוד שבוע, עוד חודש, עוד שנה.
אני לא נאיבית, אני יכולה לכתוב מיליון פרקים, מיליון תסריטים מפורטים. אני יכולה לחשוב את המחשבות הנכונות ולחיות חיי זן מנחמים ומרגיזים ועדיין לא יהיה לי הפרק הספציפי. דפים יקרעו ויתעופפו באויר, מילים ימחקו, אני אהרוג דמויות על ימין ועל שמאל באכזריות מוחלטת ואתעלל בעצמי באלימות מלאת כוונה.
נכון לעכשיו הדרמה שלי מאופקת ונאה, עטופה סט לנז'רה מתחרה.
חכמת הזן שהיא אני אומרת: "אם אין איש מחכה לי שם, אז לא." אבל הוא מחכה.
8 responses to “זן

  • אפרת

    אז איך מגיבים על רשומה כזו, כשאמרת הכל? הכתיבה שלך היא גול עצמי 🙂 אי אפשר להגיב מרוב שהיא מושלמת.
    שנה טובה!

  • אורית

    הלו! גנבת לי את השיר הכי שלי.
    אני משמיעה אותו לעצמי כל יומולדת. לא יודעת איך אבל הוא ממלא אותי אופטימיות אנטי-ניהליסטית.

    משהו ב"עוד יום, עוד חודש, עוד שנה", יחד עם "אחרי מותי" שם את כל הדרמות הפנימיות בפרספקטיבה, מחזיר את מראה ההרים לצל-הרים שיאה להם.
    ואחרי השיר הזה, הרבה יותר קל לא לקחת את כל ההתבחבשות הפנימית ברצינות (או לייחס לה רק את הרצינות המספיקה לה, לא יותר).

    בקיצור מין הבל-הבלים-הכל. אבל בחיוכיות.

    שתהיה שנה מחוייכת. אושר, אהבה ובריאות 😚😚

    • yaelasya

      הלו, אפשר לחלוק.
      זה נכון, אפשר להסתכל עליו משני הכיוונים גם במרמור לאה-גולדברגי, אבל גם מתוך מקום של הכרות עצמית והבנה שהחיים הם מה שהם.
      זן זה כזה שוס 😉

  • יגאל

    מקסים הגעתי במקרה לבלוג ולתגובות מאד ריגש אותי

להשאיר תגובה

