אני אוהבת רק מה שאני אוהבת – ילדים

חברה אמרה לי – אני אוהבת לשמוע אותך מדברת על הילדים שלך, את רואה אותם כמכלול, ואת מבינה את המורכבות של אופיים בלי שיפוטיות. כי ככה הם. ויותר מהכל, את אוהבת את בני האדם שהם לא רק הילדים שלך, אלא את מי שהם.

בכורי הוא הלב שלי, אני מכירה אותו מהרגע שנהרה ואני גבהתי בעשרה סנטימטרים של עונג. מהרגע שנושק על שפתי הפג הדובדבניות שלו (שלא השתנו בכלום מאז, גם לא בצבען), כשבקע. היצור החיישני, עדין הנפש, הרטנן והקולי עד אימה, זה שיכול להסתכל דרכך בלי להתבלבל בכלל ולאבחן אבחנות דקיקות ושנונות. שנולד עם חוש הומור מוחץ ועם עקשות מתסכלת לפרקים. כל כולו גבעוליות גמישה ופרופיל מתוק שיושבים על עמוד שידרה מטיטניום – קל וחזק.

העיניים של הילד הזה רואות דברים שאף אחד אחר לא, הוא קולט פרטים וממפה סיטואציות בדיוק מרשים ורק אחר כך הוא פועל. הצד השני של יכולת ההתבוננות המדויקת הוא מודעות יתר שעולה לו בהרבה כאבי לב. אני מקווה שהוא נמלט מהקללה המשפחתית המשתקת, זאת שמתפשרת על רק מה שבטוחים שיודעים במקום האמיצה והמתנסה ופורצת הדרך (האישית, האישית).

אני מסתכלת בו בפליאה, ביופי המציף הזה, אני רואה בו את אביו ואותי לפרקים, ואני רואה את האוטונומיה הקטנה שהוא. על סף גיל ההתבגרות עם אופי נוח ומתוק אבל גם נחרץ מאד ובלתי כפיף כלל במה שחשוב לו. בדיוק כמו שהיה כתינוק, בדיוק כמו מי שהוא.
יש לו הצחוק הכי מקסים בעולם ובכי שאני לא מסוגלת לשמוע כי הוא מציף בי משהו קדום ומפחיד ונורא. אני לא יכולה להעלות בדעתי שיכאב לו או שהוא יפגע או שמישהו לא יהיה נחמד אליו, לא כי הוא מושלם אלא כי יש בו משהו כלכך נכון והגון ויפה-נפש. במבי.
יותר מכולנו, על הטי-שירט שלו כתוב "אני אוהב רק מה שאני אוהב" ושום דבר אחר. כלום. אני מסתכלת עליו ויודעת שיום אחד הוא יזקק את הסנוביזם של אביו ושלי לליגה אחרת לגמרי. זה מצחיק ומקסים ומתוק כמו דובדבנים.

שיר לשניים במרס

5 responses to “אני אוהבת רק מה שאני אוהבת – ילדים

להשאיר תגובה

